В ОДЕСЬКІЙ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ, НА СЕЛЕКТОРНІЙ НАРАДІ, ОБГОВОРЕНО ПИТАННЯ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ
Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову селекторну робочу нараду в режимі онлайн з головами райдержадміністрацій, районних рад, територіальних громад та міст обласного значення. В ході наради обговорено актуальні питання соціальної сфери, що потребують постійної уваги в умовах процесу децентралізації, що триває на черговому етапі.Зазначена нарада присвячена обговоренню комплексу актуальних проблемних питань у сфері забезпечення санітарно-епідеміологічної безпеки в регіоні, зокрема, впродовж цьогорічного курортно-туристичного сезону.
Про поточний стан дотримання законодавства у сфері функціонування ринку зовнішньої реклами поза межами населених пунктів області доповів директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА Дмитро Радулов і представив результати моніторингу, що був проведений спільно з Управлінням патрульної поліції в Одеській області, Департаментом патрульної поліції, Службою автомобільних доріг в Одеській області, а також за участю представників місцевої влади.
Так, в ході виїзних обстежень рекламних конструкцій на обласних автомобільних дорогах загального користування державного значення (М-05 Київ – Одеса, М-14 Одеса – Мелітополь, М-15 Одеса – Рені, М-27 Одеса – Чорноморськ М-28 Одеса – Южний) встановлено наявність 403-х рекламних конструкцій, що розміщені з порушеннями вимог чинного законодавства (Закони України «Про рекламу», «Про автомобільні дороги», Типові правила розміщення зовнішньої реклами), зокрема – відсутність належних дозволів, розташування конструкцій на відстані менше ніж 5 м. від краю проїжджої частини, відсутність вертикальної дорожньої розмітки опор тощо. Порушення рекламодавцями вимог чинного законодавства щодо розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів призводить до неналежного зовнішнього естетичного вигляду рекламних конструкцій, псуванню іміджу Одеського регіону як курортного, послаблення міжнародного авторитету держави, створенню загроз навколишньому середовищу (через засміченість узбіч), потенційному створенню аварійних ситуацій у межах смуг відведення автомобільних доріг тощо. За результатами зазначеної перевірки тривають процеси примусового демонтажу рекламних конструкцій, що встановлені з порушенням чинного законодавства, а також вживаються заходи з приведення їх у відповідність до нормативних вимог.
Взаємодоповнюючими були доповіді начальника Управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області Лідії Степанової (щодо заходів державного контролю у сфері санітарного законодавства України) та в.о. директора ДУ «Одеський обласний лабораторний центр МОЗ України» Віталія Гончарова (щодо санітарно-епідеміологічної ситуації під час курортного сезону 2021 року). Доповідачі зазначили нестійкий характер епідемічної ситуації з інфекційної захворюваності в області, що створює сприятливі умови для поширення інфекційних хвороб різного характеру. Одеський регіон за своїми особливостями, як природно-географічними, так й соціальними, завжди мав складну епідемічну ситуацію, що характеризувалась високими рівнями кишкових інфекцій, особливо влітку (відповідні показники захворюваності на гострі кишкові інфекції перевищують середні по Україні).
З початком оздоровчо–туристичного сезону ризик епідускладнень посилюється через зростання кількості відпочиваючих та туристів в Одеському регіоні.Окрему увагу доповідачі приділили грубим порушенням санітарного законодавства що стали причинами виникнення спалахів інфекцій, зокрема, порушення санітарних норм при транспортуванні харчових продуктів, зберіганні та обробці продовольчої сировини та напівфабрикатів, недотримання технологічних умов приготування готових страв, правил особистої гігієни працівниками об’єктів, санітарно-протиепідемічного та дезінфекційного режимів. Актуальними проблемами стійко залишаються якість питної води, стихійна торгівля продуктами харчування та недостатній рівень санітарно-гігієнічної грамотності обслуговуючого персоналу.
За результатами селекторної наради Сергiй Гриневецький звернув увагу представників місцевої влади на орендну плату за користування носіями зовнішньої реклами, як джерело поповнення місцевих бюджетів. Також голова ОДА узагальнив комплекс проблем санітарно-епідеміологічного характеру (чистота узбіч, якість питної води та харчування, несанкціоновані сміттєзвалища, сприятливий інфекційний фон тощо) та наголосив на необхідності всебічної та ефективної реалізації на кожному рівні положень програмного документу – Указу Президента України від 02.06.2021 № 225/2021 щодо «Стратегії людського розвитку», що має сприяти підвищенню туристичної та інвестиційної привабливості Одеського регіону.