УКРАЇНСЬКІ ВИНОРОБИ ПРАЦЮЮТЬ В НЕРІВНИХ УМОВАХ З ЄВРОПЕЙСЬКИМИ — НЕ ПОСТУПАЮЧИСЬ ПРИ ЦЬОМУ ЯКІСТЮ ВИРОБЛЕНОЇ ПРОДУКЦІЇ!

Така думка було ключовою у більшості виступів та доповідей учасників Всеукраїнської конференції з розгляду проблемних питань щодо подальшого розвитку вітчизняної виноградарсько-виноробної галузі, як відбулась нещодавно в Одеській області, на базі компанії “ШАБО”. Участь в конференції взяли голови Одеської та Миколаївської ОДА Сергій Гриневецький та Віталій Кім, І-й заступник Міністра аграрної політики Тарас Висоцький, представники НААН, виноградарі та винороби Одеської, Миколаївської та Херсонської областей.

На думку українських, і одеських в тому числі виноробів, найбільшим податковим навантаженням для вітчизняних виноробних підприємств є акцизний податок, що становить 11,65 грн / 1 л ігристого вина. При цьому, у країнах ЄС ставка акцизного податку на вина ігристі є нульовою (окрiм iсторичної областi Шампань у Францiї, де вiдповiдний показник дорівнює 2,99 грн / 1 л).

“Внаслідок законодавчого та податкового навантаження на українські підприємства, якого немає у багатьох виноробних країнах світу, вітчизняні виробники виноробної продукції знаходяться у скрутному становищі у порівняннi з іншими суб’єктами українського та міжнародних ринкiв. У країнах ЄС вина виноградні натуральні (ігристі й неігристі) не підлягають маркуванню знаками акцизного податку, а самі вони належать до групи харчових продуктів, а не до алкогольних напоїв” – зазначив директор Корпорації «Укрвинпром» Володимир Кучеренко.

Також було наголошено, що марка акцизного податку не є унiверсальним засобом захисту від фальсифікації, тож на вiтчизняному ринку спостерiгається наявнiсть великих обсягiв закордонної продукцiї низької якостi, але на жаль, за рахунок нижчої вартості є бiльш конкурентною у порiвняннi iз вiтчизняною.

До актуальних питань у галузi виноградарства та виноробства було також вiднесено спрощення процедури оформлення виноробної продукції, що вивозиться за межі митної території України з метою презентацiї на міжнародних виставково-ярмаркових заходах; розробка нових державних стандартiв (ДСТУ); розвиток та пiдвищення культури споживання вина; розвиток винного туризму України; залучення інвестицій у виноградарсько-виноробну галузь України; пропагування інвестиційної привабливості виноградарства та виноробства України.

Подробиці в сюжеті знімальної групи інформагентства «Юг.Today»: