Про інклюзивне навчання та систему підтримки дітей з особливими освітніми потребами в регіоні під час воєнного стану, розповів на брифінгу директор Департаменту освіти і науки Одеської ОВА Олександр Лончак.
“Організація освітнього процесу у воєнний час – це новий виклик для всіх педагогів, тим більше що тільки в Одеській області майже 6 тисяч дітей, що мають особливі освітні потреби, і їхня кількість тільки росте”, – зазначив директор Департаменту.
Мета інклюзивної освіти – зробити так, щоб жоден із дітей з особливими освітніми потребами не відчував себе іншим, зайвим, неважливим.
Одеська область має одну з найбільших мереж інклюзивної освіти. Кількість класів і груп для таких дітей також збільшується: в області працює 1997 класів з інклюзивним навчанням, де навчаються 2767 дітей. Перед початком повномасштабного вторгнення їх було 1684 для 2276 дітей.
У цьому навчальному році на Одещині у закладах освіти різних типів отримують освітні послуги майже шість тисяч дітей з особливими освітніми потребами (далі – ОПП). 68 учнів з ООП опановують професійну освіту у коледжах та профтехах області.
З 1 вересня цього року, за ініціативи Першої леді Олени Зеленської велика увага приділяється ментальному здоров’ю учасників освітнього процесу. У закладах загальної середньої освіти області функціонують 45 медіатек та 255 сучасних ресурсних кімнат. Такі кімнати, зокрема, дуже потрібні дітям з ООП для психологічного розвантаження.