НА ЗАСІДАННІ КОЛЕГІЇ ОДЕСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ОБГОВОРЕНО ПОТОЧНИЙ СТАН БУДІВНИЦТВА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ РЕГІОНУ

Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів, в режимі он-лайн, засідання колегії ОДА.

Комплексну та детальну характеристику поточної ситуації щодо будівництва, ремонту та утримання інфраструктури автомобільних доріг в Одеській області надали у своїх доповідях директор Департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства ОДА Віктор Лунгул та начальник регіональної Служби автомобільних доріг Дмитро Рибалка.

«Стан автомобільних доріг – це одне з актуальних та пріоритетних завдань сьогодення, що знаходиться на постійному контролі облдержадміністрації. На даний час, в рамках Програми Президента України «Велике Будівництво», на території Одеської області, окрім будівництва та капітального ремонту 16-ти об’єктів соціальної сфери, проводяться роботи з капітального ремонту доріг загальнодержавного та місцевого значення», – зазначив Віктор Лунгул та надав їх загальну статистичну характеристику.

За його словами, існуюча регіональна мережа автомобільних доріг включає до себе дороги загального користування державного значення – 2802,0 км (територіальні – 46,0%, міжнародні – 28,8%, регіональні – 21,7%, національні – 3,5%) та місцевого значення – 5526,5 км (районні – 72%, обласні – 28%).

Найбільша загальна протяжність доріг місцевого значення та окремо доріг районного значення – у найбільшому за площею в області новоствореному Подільському районі (1415,0 км та 1150,2 км відповідно); найменші аналогічні показники – в новоствореному Ізмаїльському районі (449,6 км та 258,9 км відповідно). Найбільша загальна протяжність доріг обласного значення – у новоствореному Болградському районі (312,7 км), найменша – у Роздільнянському (169,8 км).

У 2019 – 2020 роках відремонтовано 92,2 км місцевих доріг, у поточному році заплановано ремонт 57,6 км місцевих доріг, зокрема: проведення середнього та капітального ремонту на 17-ти об’єктах та капітального ремонту вулиць й доріг комунальної власності у населених пунктах на 18-ти об’єктах – на загальну суму понад 1 млрд 685 млн грн (фінансування здійснюється за рахунок державного, місцевого бюджетів та кредитних коштів). Зазначені витрати включають до себе, окрім проведення робіт з капітального, поточного середнього, поточного дрібного ремонтів, також проведення заходів з експлуатаційного утримання доріг.

????????????????????????????????????

Зі свого боку начальник Служби автомобільних доріг Дмитро Рибалка зазначив що загальна сума, яка передбачена на фінансування проведення у 2021 році робіт з будівництва, реконструкції, капітального, поточного середнього, поточного дрібного ремонтів та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, складає понад 2 млрд 615 млн грн, при цьому пріоритетними об’єктами дорожньої інфраструктури визначено:

– будівництво мостового переходу через Сухий лиман дороги М-27 «Одеса – Чорноморськ» та під’їзду до Одеського морського порту (ділянка дороги М-28 «Одеса – Южний – /М-14/);

– капітальний ремонт мосту через Хаджибейський лиман, відповідних ділянок доріг М-05 «Київ – Одеса» та Р-33 «Вінниця – Турбів – Гайсин – Бадта – В. Михайлівка /М-16/»;

– поточний середній ремонт відповідних ділянок доріг Р-33, Т-16-07 «Ізмаїл – Кілія – Вилкове», Т-16-08 «Болград – Кубей – Арциз», Т-16-10 «/Н-33/ – Приморське – Жовтий Яр – Татарбунари», Т-16-18 «/Р-33/ – Роздільна – Єреміївка – /М-05/», Т-16-27 «КПП Серпневе – Тарутине – Арциз – Татарбунари» та Т-16-32 «КПП Нові Трояни – Кубей».

Також у стані виконання – роботи з проектування будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів 83-х об’єктів, загальною протяжністю 920,0 км (загальна сума фінансування у поточному році складає 104,0 млн грн).

Найбільш знаковими серед цих об’єктів, що мають бути реалізовані після проектування, відповідні ділянки дороги М-14 «Одеса – Мелітополь – Новоазовськ», дорога «Обхід с. Сухий лиман», відповідні ділянки дороги М-15 «Одеса – Рені» (обхід території Республіки Молдова), транспортна розв’язка «ІІ стовпи», дорога в обхід Одеси вздовж Куяльницького лиману, відповідна ділянка Хаджибейської дамби тощо.

Окремо Дмитро Рибалка звернув увагу на комплекс заходів з експлуатаційного утримання, що проводяться регулярно протягом року, зокрема, з метою покращення безпеки дорожнього руху, зменшення аварійності та включають до себе: аварійні роботи з ліквідації пошкоджень покриття, організація руху (розмітка, дорожні знаки), зимове утримання, ремонт штучних споруд (мости, труби, насипи, огородження), озеленення, благоустрій та прибирання.

За результатами зазначених виступів та обговорення голова ОДА Сергiй Гриневецький закцентував увагу на питаннях належного включення до автомобільної інфраструктури території, що примикає до Куяльницького лиману – особливо в умовах створення за ініціативою Президента України Національного природного парку «Куяльницький». Також Сергiй Гриневецький наголосив на вирішальній важливості впорядкованого та ефективного функціонування єдиної регіональної системи доріг загального користування державного та місцевого значення для національної безпеки, територіальної оборони та позитивного соціально-економічного розвитку.