НА АПАРАТНІЙ НАРАДІ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ РОЗГЛЯНУТО РЕЗУЛЬТАТИ ДІЯЛЬНОСТІ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду. В ході засідання було розгляданню та обговоренню питання використання коштів комунальними установами, закладами, підприємствами, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи облдержадміністрації, за дев’ять місяців 2021 року. Із зазначеної теми доповів директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА Дмитро Радулов.
Перш за все, Дмитро Радулов закцентував на відповідному розпорядженні голови Одеської ОДА щодо ефективного використання коштів зазначеними організаціями та закладами, що є головною докуметальною підставою профільного моніторингу.
«З метою проведення попереднього аналізу процедур закупівель та обґрунтованості визначення очікуваної вартості, перед оголошенням процедури закупівель комунальні установи, заклади та підприємства, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи ОДА, повинні узгоджувати з Департаментом технічне завдання (специфікацію) та очікувану вартість закупівлі. Так, протягом дев’яти місяців 2021 року від зазначених організацій до Департаменту надійшло на погодження 827звернень загальною очікуваною вартістю майже 1,1 млрд грн», – відзначив директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА.
Було також надано загальну інформацію щодо кількості звернень, зокрема: від Департаменту охорони здоров’я – 295, від Департаменту освіти і науки – 211, від Департаменту соціальної та сімейної політики – 209, від Департаменту культури, національностей, релігій – 73.
«Найбільшу питому вагу у складі звернень на погодження (23%) становлять звернення щодо закупівлі енергоносіїв та оплати комунальних послуг, яких за дев’ять місяців 2021 року надійшло 206, загальною очікуваною вартістю 168,3 млн грн. Звернень щодо закупівлі продуктів харчування надійшло 189, загальною очікуваною вартістю 85,0 млн гривень (21%). Щодо закупівлі робіт (будівництво, капітальний ремонт, реставрація, реконструкція та виготовлення проектно-кошторисної документації) – надійшло 121 звернення, загальною очікуваною вартістю 374,6 млн грн (13%). Усі інші (43%) – це звернення щодо погодження закупівлі фармацевтичної продукції та медичного обладнання, послуг охорони, засобів для чищення та прання тощо», – деталізував поточну ситуацію у зазначеній сфері Дмитро Радулов.
Окремо директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА вказав на ряд негативних явищ, що було виявлено у ході аналізу: «Слід зазначити, що 21% листів Департаментом погоджено не було. Основні причини цього – відсутність надання розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, надходження листів для погодження після оприлюднення оголошення, завищення очікуваної вартості закупівлі».
Дмитро Радулов також надав перелік установ та організацій з найбільшою кількістю порушень: це – КЗ «Одеська спеціальна школа №91 Одеської обласної ради», КНП «Одеський обласний центр нефрології та діалізу», КНП «Одеський обласний шкірно-венерологічний диспансер», КЗ «Одеський обласний ліцей №6», КЗ «Одеський навчально-реабілітаційний центр «Формадо», КНП «Одеська обласна клінічна лікарня», КНП «Одеський обласний центр соціально значущих хвороб», КНП «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги», КУ «Одеський музей західного мистецтва», ОКУ «Обласний центр соціально-психологічної допомоги», КНП «Психоневрологічний інтернат Оберіг», КЗ «Ананьївський спеціалізований ліцей», Ананьївський дитячий будинок інтернат, КНП «Ізмаїльський спеціалізований будинок дитини», Красносільський будинок інтернат тощо.
«Варто звернути увагу на те, що Департаментом не погоджується розрахунок очікуваної вартості закупівлі, проведений Замовником на підставі комерційних пропозицій учасників відповідного ринку за цінами за одиницю товару, що значно перевищують середньоринкові ціни по України. За результатами наданих Департаментом відмов у погодженні через завищення очікуваною вартості протягом ІІІ-го кварталу 2021 року (зокрема, щодо закупівель автомобілів швидкої допомоги, одягу для медичного персоналу, дезінфікуючих засобів, лабораторних реактивів, послуг з програмного забезпечення, лабораторного обладнання, продуктів харчування) знижено ціни за одиницю товару та відповідно зменшено очікувану вартість та суми укладених договорів на загальну суму 9,8 млн. грн. Загалом економічний ефект за дев’ять місяців 2021 року склав 12,2 млн грн», – наголосив Дмитро Радулов.
Також він відзначив ефективність проведених заходів з аналізу діяльності комунальних підприємств. З 1406 оголошень на загальну суму 1,6 млрд грн, що було розміщено у системі Prozorro щодо проведення публічних закупівель, Департаментом було погоджено лише 729 (51,8%) на загальну суму 787,9 млн грн. При цьому Дмитро Радулов закцентував увагу учасників апаратної наради на декотрих позитивних тенденціях, зокрема, на зростанні впродовж року показника узгодження оголошень від Департаменту охорони здоров’я ОДА з 33% (за ІІ-й квартал) до 80% (за ІІІ-й квартал).
«З метою перевірки щодо недопущення розподілу предмету закупівлі на частини, для уникнення проведення процедури відкритих торгів або спрощених закупівель, Департаментом в межах повноважень проведено моніторинг закупівель, проведеними закладами освіти, охорони здоров’я та фізичної культури. На порушення частини десятої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» вказаними закладами укладені договори до або без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та здійснено поділ предметів закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель по 29-ти оголошенням та договорам. Вищевказані закупівлі з Департаментом економічної політики та стратегічного планування ОДА не погоджувалися. Звертаємо увагу, що згідно з чинним законодавством договір про закупівлю, укладений до або без проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі є нікчемним», – визначив додаткове актуальне проблемне питання, що було виявлено в ході моніторингу, Дмитро Радулов.
За результатами апаратної наради голова Одеської ОДА Сергій Гриневецький доручив керівникам структурних підрозділів ОДА, стосовно яких було виявлено недоліки та порушення у сфері публічних закупівель, цілком усунути та виправити їх найближчим часом, при цьому керівник області окремо наголосив на недопущенні в подальшому вказаних порушень та персональну відповідальність уповноважених осіб.