- Картографічні матеріали
- Розпорядження КМУ від від 27 травня 2020 р. № 623-р “Про затвердження перспективного плану формування територій громад Одеської області“
- Розпорядження КМУ від 12 червня 2020 р. № 720-р “Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Одеської області“
- ПОСТАНОВА Верховної Ради України “Про утворення та ліквідацію районів”
Найтиповіші питання про новий АТУ:
- Чи потрібне громадське обговорення при прийнятті рішень з питань АТУ?
- Яка процедура створення та ліквідації населеного пункту?
- Що зміниться для мешканців?
- У чому сенс ЗУ «Про порядок вирішення окремих питань АТУ України»?
Відповідь однозначна так, утворення населених пунктів, утворення (ліквідації) районів у місті, віднесення селищ, сіл до категорії міст, віднесення сіл до категорії селищ, віднесення міст до категорії селищ, сіл, віднесення селищ до категорії сіл, найменування (перейменування) населених пунктів, найменування (перейменування) районів у місті, включення поселень до складу міст, селищ, сіл.
Порядок організації проведення громадського обговорення визначається відповідною місцевою радою, строк якого повинен становити не менш як 30 календарних днів, окрім випадків приведення назви у відповідність із вимогами Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії».
Ініціювати утворення населеного пункту може будь-яка територіальна громада, в межах якої розташоване поселення. Остаточне рішення про утворення приймає Кабінет Міністрів України. Щодо найменування населеного пункту, то його назва затверджується Верховною Радою України.
Якщо ми говоримо про ліквідацію, то цей процес також ініціює громада за умови, що на території населеного пункту відсутні зареєстровані мешканці не менше 3 років (тобто з моменту зняття з реєстрації місця проживання останньої фізичної особи минуло не менше 3 років). Проте, населений пункт ліквідовується за умови включення всієї території населеного пункту до складу іншого населеного пункту(-ів).
Ліквідація населеного пункту не тягне за собою припинення права власності і користування об’єктами нерухомого майна, які розташовані в межах ліквідованого населеного пункту чи пунктів.
Усі витрати на утворення чи ліквідацію будуть здійснюватись за рахунок коштів державного бюджету.
У першу чергу – це визначення статусу населених пунктів, процедуру їх створення, ліквідації, встановлення та зміни меж, віднесення населених пунктів до інших категорій та правові наслідки цього.
Законом встановлено чіткі процедури віднесення населених пунктів до категорії міст (не менше як 10 тис. населення), селищ (не менше 5 тис.) і сіл (менше 5 тис.). З моменту набрання чинності законом, усі міста республіканського і обласного значення будуть віднесені до категорії міста; селища міського типу стануть селищами, а села та селища й надалі залишаться у своїй категорії.
Жодного пониження статусу та втрати містами чи селищами їхнього статусу не передбачається. Міста, селища і села ними були і залишаться. Закон лише впорядковує необхідні критерії і процедури.
Крім того впроваджено ще одну категорію, яка не є населеним пунктом – поселення. Це місце компактного проживання, де немає сталого складу населення. Зараз у багатьох громадах такі поселення де-факто є і їх здебільшого утворюють колишні дачні кооперативи, а також тимчасові мобільні містечка, де живуть вимушено переміщені особи. Через повномасштабне вторгнення таких поселень ставатиме більше, і їх треба інтегрувати у життя громади.
Головним завданням Закону України «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України» є гармонізація законодавства до європейського, забезпечення осучаснення правового регулювання окремих питань АТУ.