«Чисто не там, де прибирають – а там, де не смітять». В Одеській облдержадміністрації відбулася селекторна нарада з керівниками місцевої влади

За дорученням Сергія Гриневецького заступник голови ОДА з питань життєзабезпечення та будівництва Сергій Підгайний, за участю керівників профільних структурних підрозділів ОДА, провів позачергову робочу селекторну нараду в режимі онлайн з головами райдержадміністрацій, територіальних громад та міст обласного значення.

Тема наради – визначення основних принципів та стратегії взаємодії найближчим часом органів регіональної та місцевої влади з питань виконання положень Указу Президента України від 23.03.2021 № 111/2021 (щодо введення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про виклики і загрози національній безпеці України в екологічній сфері та першочергові заходи щодо їх нейтралізації») та розпорядження голови Одеської ОДА від 25.03.2021 № 287/од-2021 (щодо проведення щорічної акції «За чисте довкілля» та дня благоустрою території населених пунктів в Одеській області).

З актуальних проблемних питань сфери екології та захисту довкілля, що потребують якнайшвидшого та комплексного вирішення доповіли:

– директор Департаменту систем життєзабезпечення та енергоефективності ОДА Антон Шалигайло;

– начальник Служби автомобільних доріг в Одеській області Дмитро Рибалка;

– заступник директора з експлуатаційного утримання доріг ДП «Служба місцевих автомобільних доріг» Олександр Сурмай;

– начальник ВП «Одеська об’єднана дирекція залізничних перевезень» регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Рустам Рустамов.

День благоустрою (друга субота квітня) – захід в рамках проведення у квітні – травні всеукраїнської щорічної акції «За чисте довкілля» (затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.03.2010 № 777-р «Деякі питання проведення щорічної акції «За чисте довкілля» та дня благоустрою територій населених пунктів»), що передбачає:

– упорядкування та приведення у належний санітарний стан прибудинкових територій, парків, скверів, дитячих, спортивних та господарських майданчиків, місць для вигулу домашніх тварин (собак), вулиць, доріг, тротуарів та велосипедних доріжок, зупинок міського транспорту, а також очищення від сміття берегів водойм у населених пунктах;

– здійснення комплексу заходів щодо висаджування дерев, кущів, підсіву газонів, квітників та ремонту об’єктів зеленого господарства, утворення нових парків та скверів;

– приведення у належний санітарний стан кладовищ, братських могил, меморіальних комплексів та місць почесних поховань;

– ліквідацію несанкціонованих сміттєзвалищ та утримання у легальних звалищ у належному стані, вивезення й утилізації безхазяйних відходів.

При цьому, під час підготовки та проведення зазначеної акції необхідно враховувати санітарно-епідеміологічну ситуацію у регіоні, чинні протиепідемічні обмеження, встановлені нормативно-правовими актами КМУ.

До проблем та задач щодо забезпечення національної безпеки України в екологічній сфері, вирішення яких потребує комплексу стратегічних підходів (для реалізації у середньо- та довгостроковій перспективі), належать:

– розробка найближчим часом загальнодержавних та регіональних профільних програмних документів та механізмів їх реалізації відповідно до положень Указу Президента України від 23.03.2021 № 111/2021;

– завершення розробки для населених пунктів Одеської області правил з благоустрою та схем санітарного очищення (типові положення затверджені Наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіону) від 27.11.2017 № 310 та від 23.03.2017 № 57 відповідно): на даний час зазначеними документами забезпечені не більше 30% населених пунктів регіону;

– тісна взаємодія з представниками місцевої влади та бізнесу (зокрема, з фермерами), місцевим населенням (як «джерелом» локальної засміченості) й сміттєзбірними підприємствами, включаючи активну роз’яснювальну роботу – з метою їх широкого залучення до участі у відповідних заходах з забезпечення належного санітарно-технічного стану не тільки територій населених пунктів, а й об’єктів транспортної інфраструктури (узбіччя автомобільних доріг, залізничні платформи, смуг відводу колії тощо);

– чітке визначення послідовності дій, заснованих на принципах широкого застосування чинного законодавства, професіоналізму виконавців відповідних робіт та відповідальності фізичних і юридичних осіб.

Як зазначив керівник профільного структурного підрозділу ОДА Антон Шалигайло, сформований на даний час комплекс нормативних документів (законів та підзаконних актів) є достатнім для всебічної регламентації діяльності та відповідальності у зазначеній сфері, зокрема, це – Закони України («Про благоустрій», «Про відходи», «Про житлово-комунальні послуги», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»), Кодекс України про адміністративні правопорушення, Накази Мінрегіону, Правила та Порядки тощо. Підсумовуючи результати наради, Сергій Підгайний зазначив, що для досягнення поставленої мети за кожним напрямком треба бути готовими до постійної монотонної, наполегливої роботи та наголосив при цьому: «Ми повинні бути культурною державою».