1. Визначення виду діяльності
Обрати вид економічної діяльності для ФОП за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД). Треба обрати один основний вид діяльності та додаткові.
2. Реєстрація ФОП
Для здійснення державної реєстрації підприємця (СПД) необхідно звернутися до суб’єкта державної реєстрації.
3. Документи, що подаються для державної реєстрації:
- Заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем;
- Заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість – за бажанням заявника;
- Нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування – для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності.
Якщо документи подаються особисто, заявник пред’являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.
У разі подання документів представником додатково подається нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує його повноваження.
4. Вимоги до оформлення документів:
- Документи мають бути викладені державною мовою;
- Текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
- Документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;
- Документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством.
5. Способи подачі документів:
- Особисто;
- Особою, уповноваженою діяти від вашого імені на підставі нотаріально оформленого доручення;
- Поштовий відправленням, тоді справжність підпису заявника на заяві повинна бути завірена нотаріально.
Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.
6. Підстави для відмови у державній реєстрації:
- Документи подано особою, яка не має на це повноважень;
- У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
- Не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
- Наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;
- Наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису, що фізична особа вже зареєстрована як фізична особа – підприємець.
7. Вибір системи оподаткування
8. Постановка на облік в податкову інспекцію та в Пенсійному фонді
Щоб удосконалити принцип «єдиного вікна», ВРУ прийнято Закони № 4839 і № 4834. Тепер виписка з держреєстру – це головний документ, вона підтверджує державну реєстрацію СПД і постановку його на облік в органах державної статистики, податкової та Пенсійного фонду України.
Державний реєстратор видає виписку суб’єкту підприємницької діяльності, який використовує її при відкритті рахунків в банку та для підтвердження взяття його на облік у відповідних органах.
У держреєстратора слід уточнити, коли можна приходити одержувати виписку.
* Перевірка зазначеної інформації відноситься до компетенції органів ДФС
9. Виготовлення печатки
Відповідно до чинного законодавства, приватний підприємець може працювати і без печатки.
Якщо ви вирішили зробити собі печатку, можна звернутися в будь-яку фірму, де їх виготовляють. Всі написи на печатках і штампах повинні буквально відповідати даним, що вказані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
10. Відкриття рахунку в банку
Не забудьте дізнатися, чи повідомляє банк податкову інспекцію про відкриття рахунку. Зазаконодавством банк зобов’язаний це зробити.