Як буде розвиватися IT-освіта в Україні: Михайло Федоров презентував дорожню карту до 2030 року

Віцепрем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров на конференції Synergy. IT Business & IT Education (https://synergyconference.com.ua/), організованою Асоціацією «IT Ukraine» (https://itukraine.org.ua/), презентував дорожню карту реформи IT-освіти в Україні. 

Разом із МОН на платформі Центру економічного відновлення та за підтримки WNISEF було розроблено реформу, що міститиме 15 напрямів. Вони мають сприяти якісним змінам у сфері розвитку IT-освіти: неформальної освіти, вищої та фахової передвищої освіти, а також загальної середньої освіти. 

Основні ініціативи реформи: 

Розвиток неформальної освіти — приватні школи, курси, які навчають IT-спеціальностей:
– розробляємо механізм визнання результатів навчання, які можна здобути в неформальній освіті, у системі формальної. Результати навчання, наприклад, в IT-школі, будуть зараховані студентові до плану навчання в університеті або коледжі;
– створення спеціального фонду, з якого буде покриватися 50% вартості навчання в закладах неформальної освіти для світчерів — це люди, які бажають змінити свою спеціальність та отримати IT-професію. 
Підвищення конкурентоспроможності та автономності закладів вищої освіти:
– Публічні КРІ керівників закладів освіти. Ми хочемо включити показники співпраці з бізнесом до обов’язкових показників ефективності роботи керівників університетів.
– Залучення практиків та іноземних викладачів.
– Спільно з ІТ-спільнотою ми підготуємо нові професійні стандарти для сучасних професій галузі, а потім додамо їх до державного класифікатора.
– Розвиток дуальної освіти. Ідеться про те, коли студент значну частину свого навчання проходить одразу на підприємстві.
Реформа уроків математики та інформатики у школах:
-Відеокурс із математики та інформатики 
-Розвиток мережевої освіти. Це можливість дитини відвідувати певний предмет поза школою в іншому закладі.
-Профорієнтація для школярів. Онлайн-зустрічі з яскравими професіоналами, тестування, інформаційні кампанії, щоб діти дізнавалися про реальні сучасні професії та отримували мотивацію до навчання.

Найшвидший ефект можна отримати від стимулювання розвитку неформальної освіти, результат від системних змін у школах зможемо побачити через 10 років. Розвиток партнерства держави та IT-сектора в розробці спільних навчальних програм в університетах дозволить студентам здобути знання та навички, яких насправді потребує ринок. Зростання кількості кваліфікованих фахівців сприятиме і зростанню ВВП. Одна із цілей Мінцифри — збільшити частку IT у ВВП до $17 млрд до 2024 року. 

З презентацією дорожньої карти реформування ІТ-освіти можна ознайомитися тут https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/%D0%86%D0%A2-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0%20%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%96%CC%88_%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8_%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%86%D0%A2_%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf

Дорожня карта реформування ІТ-освіти в Україні розроблялася за ініціативою Віцепрем’єр-міністра — Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства освіти і науки України. Аналітичну та технічну підтримку надає Центр економічного відновлення за сприяння Western NIS Enterprise Fund, який підтримує ініціативи з просування реформ в Україні та трансформаційні проєкти.