ВІЦЕ-ПРЕМ’ЄР МІНІСТР ОЛЬГА СТЕФАНІШИНА З РОБОЧОЮ ПОЇЗДКОЮ ВІДВІДАЛА ІЗМАЇЛ
Сьогодні в Ізмаїлі за участю Віце-прем’єр-міністра України з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольги Стефанішиної та голови Одеської обласної державної адміністрації Сергія Гриневецького відбулось засідання круглого на тему «Проєкти розвитку Українського Придунав’я».
Відкриваючи зустріч, Ольга Стефанішина наголосила на важливості залучення міжнародних інвестицій, використання структурних фондів Європейського Союзу для розвитку регіону та покращення логістичних сполучень.
«Головування України в Дунайській Стратегії є унікальною можливістю комплексного долучення до нових європейських ініціатив для всебічної реалізації перспективних мікро-, макрорегіональних та загальнодержавних стратегічних проєктів різної строковості. При цьому основним пріоритетом має бути саме транскордонне співробітництво, перспективами втілення якого, зокрема, для Одеського регіону, його Придунав’я, є розвиток прикордонно-митної інфраструктури, залучення додаткових фінансових ресурсів через структури ЄС для реалізації місцевих ініціатив», – сказала Віце-прем’єр-міністр України з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина.
У свою чергу, голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький зазначив, що перший крок до Європейського Союзу Одещина зробила саме через Дунайський шлях ще у 1998 році, коли було утворено Єврорегіон «Нижній Дунай».
«В рамках нашої роботи в Єврорегіоні «Нижній Дунай» було започатковано підписання Угоди з керівництвом румунських повітів щодо регіональної ініціативи з будівництва поромної переправи «Орлівка (Україна) – Ісакча (Румунія), яка була спрямована до урядів України та Румунії», – сказав голова Одеської ОДА.
Наступним кроком, за словами керівника Одеської області, у 2015 році стало підписання та ратифікація міжурядової угоди, згідно з якою було збудовано та у 2020 році відкрито важливий транспортний коридор півдня України: у селі Орлівка Ізмаїльського району Одеської області, з одного боку, та у місті Ісакча Тульчинського повіту Республіки Румунія, з іншого, що напряму з’єднало Українське Придунав’я та країни південно-східної частини Європейського Союзу.
Вагомим чинником економічного зростання, на який звернув увагу учасників круглого столу Сергій Гриневецький, є інтеграція вітчизняної транспортної системи до загальноєвропейської, а саме, розвиток мультимодальних перевезень, підвищення ролі водного транспорту.
«Відкриття поромної переправи вже дало відчутний економічний поштовх для розвитку транспортної інфраструктури, логістики, туризму та рекреації. Свідоцтвом цього є підвищена увага до нашого регіону транспортних, логістичних компаній, а з моменту відкриття руху для легкового та пасажирського транспорту у лютому 2021 року – ще й туристичних операторів», – продовжив Сергій Гриневецький.
На його думку, проєкт «Поромна переправа «Орлівка – Ісакча» – це лише фундамент для успішної співпраці між Одеською областю України та країнами Дунайського басейну ЄС. Адже, як відзначив голова Одеської обласної державної адміністрації, існує ще два стратегічно важливих регіональних транспортних проєкти, реалізація яких істотно вплине на економічний розвиток Одещини: введення швидкісного регіонального потягу на ділянці Одеса – Ізмаїл у форматі регіонального експреса на базі існуючої залізничної колії та відновлення роботи міжнародного аеропорту «Ізмаїл».
У планах керівництва Одеської обласної державної адміністрації реалізація нових проєктів в різних галузях, зокрема проєкт розвитку туристичних та рекреаційних зон у громадах Ізмаїльського та Болградського районів, а саме створення туристичних екомаршрутів у акваторії Придунайських озер та каналів.
Окремо голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький наголосив на необхідності комплексного вирішення нагальних соціально-економічних та санітарно-екологічних проблем (включаючи очищення довкілля та сміттєпереробку) унікальних зон Нижнього Придунав’я.
«Дуже важливим є проєкт Створення концепції та стратегії щодо реалізації екологічних проєктів у Придунайському регіоні, а саме очищення озер та каналів, дамбування річки Дунай та прилеглих до неї каналів, створення та розбудова системи зрошення для сільськогосподарських потреб, а також системи очищення питної води, збір та утилізація сміття у Придунайському регіоні України», – додав голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький.
Говорячи про перспективи придунайської політики України, голова Одеської ОДА зазначив, що ми маємо відповісти на ключове питання – що означає Дунай для України, а отже, що нам дає участь у Стратегії ЄС для Дунайського регіону.
«На жаль, Дунайський регіон України, особливо Південь Одеської області неодноразово ставав заручником частих змін внутрішній політики, міжпартійних чвар, зовнішніх чинників. Як результат, маючи значний потенціал для розвитку, вихід до Дунаю, як трансєвропейської транспортної артерії, території Дунайського регіону все більше перетворювалися на вузол економічних, соціальних та екологічних проблем, які не вирішувалися роками », – сказав голова ОДА.