СЕРГІЙ ГРИНЕВЕЦЬКИЙ ЗУСТРІВСЯ З ПРЕДСТАВНИКАМИ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ПАТ «ОДЕСЬКИЙ ПРИПОРТОВИЙ ЗАВОД»

18 вересня 2021 року «Одеський припортовий завод» зупинив свою виробничу діяльність. Основними причинами зупинки заводу є рекордне здорожчання вартості основної сировини – природного газу та переповнені склади з готовою продукцією – карбамідом.

Варто зазначити, що крім Одеського припортового заводу зупинились й інші виробники хімічної продукції: «Черкасиазот», «Рівнеазот». На межі зупинки «Сєвєродонецьке об’єднання «Азот». Лише функціонує «Дніпроазот» на сировині, яка добувається підприємствами, які спільно з «Дніпроазот» входять в одну фінансово-промислову групу.

Головний інженер Одеського Припортового заводу Сергій Журавльов Сергій був категорично проти зупинки потужностей.

«По-перше, ми все ж таки, незважаючи на часту зміну менеджменту, виконуємо свою довгострокову програму з модернізації, ремонтам підприємства, і програма з виробництва аміаку повинна була закінчитися в травні місяці. У нас є невирішене питання щодо  постачання імпортного обладнання (теплообмінники для колони синтезу), яке виготовлялося на наше замовлення в Італії 15 місяців, і було поставлено нам в жовтні 2020 року згідно з контрактом. Але через протокол на посадових осіб компанії, яка постачала нам ці теплообмінники, відбувся арешт обладнання. Питання до цих пір знаходиться в судових розглядах в Закарпатському суді. Через це ми не можемо ввести в експлуатацію всі потужності» – поінформував голову Одеської ОДА Сергій Журавльов.

«Проблема абсолютно зрозуміла – світові ціни на газ різко підскочили, і це – звичайно ж, вплинуло на роботу багатьох підприємств. Ключовою проблемою для Одеського регіону є питання роботи стратегічного підприємства – Одеського припортового заводу, який до речі, відповідає і за питання національної безпеки. Правління прийняло рішення призупинити роботу, тому що постачальник газу, відмовляється від таких цінових умов, а проблема полягає в том, що окрім високої ціни на газ має місце й накопиченість великої кількості  продукції на складах. Вироблена продукція не є конкурентоспроможною, тому й виник такий колапс з її реалізації… Але я вважаю, що ця зупинка заводу дає можливість провести повне технічне переобладнання, провести експертну оцінку, оновити деяке обладнання, і врешті решт вирішити питання менеджменту. Адже як керівник області, я не можу погодитись з тим, що таке стратегічне підприємство, як ПАТ «Одеський Припортовий Завод», впродовж багатьох років не має повноцінного керівника, і практично кожного року змінюється виконуючий обов’язки» – відзначив голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький.

Голова Одеської ОДА повідомив, що на зустрічі з представниками трудового колективу досягнуто домовленості про те, що від них надійне пропозиція щодо кандидатури людини, яка б могла очолити повноцінно підприємство, яка знає технологічний процес, яка знає людей. Друга проблема, над вирішенням якої варто працювати зараз, на думку Сергія Гриневецького – це збереження кадрів.

Голова Профспілки Припортового заводу Володимир Дрібнохід відзначає, що профспілка всіляко намагається боротись за дотримання усіх прав і гарантій працюючих в умовах зупинки підприємства.

«Ми розуміємо, що за зупинкою заводу стоїть питання гарантій виконання колективного договору і впершу, чергу – виплата заробітної плати та всіх інших соціальних пільг, які там прописані. На зборах трудового колективу ми отримали певні гарантії, що всі ці пункти будуть виконані. Але для того, щоб підкріпити ці гарантії впевненістю, що завод таки буде працювати в найближчий час, як обіцяно 1 листопада, ми зустрілись з головою Одеської облдержадміністрації аби поінформувати його про ту ситуацію яка нині склалась на заводі» – сказав Володимир Дрібнохід. 

Южненський міський голова Володимир Новацький зазначає, що через те стратегічне значення для економіки і безпеки держави, яке має Припортовий завод, питання його функціонування як єдиного технологічного комплексу з виробництва й перевантаження хімічної продукції, має обов’язково розглядатись на державному рівні.

«Ми спільними зусиллями, профспілка Припортового заводу, трудовий колектив, Южненська міська рада і облдержадміністрація, будемо ставити перед Урядом питання призначення повноцінного керівника, якщо завод так і буде надалі в державній власності, якщо ж ні – то необхідно запускати приватизацію. То ж чекаю від представників трудового колективу чітко сформованих пропозицій з якими б я міг звернутись до Уряду» – сказав Сергій Гриневецький.

На сьогодні, засновником ПАТ «ОПЗ» – є Фонд державного майна України – розмір внеску до статутного фонду 798,5 млн. грн. Форма власності: державно – корпоративна. 99,57% – частка держави, управління якою здійснює Фонд державного майна України. Станом на 1 вересня 2021 року ПАТ «ОПЗ» має значну зовнішню заборгованість перед компанією «Ostchem LTD» у сумі 8 698,394 млн грн. (основний борг – 5 252,032 млн грн., пеня – 3 446,362 млн грн.) та перед АТ «НАК «Нафтогаз України» у сумі 2 080,795 млн грн. (основний борг – 1 453,659 тис грн.). Загальний борг – 10 779,189 млн грн.

Деталі – у телесюжеті Южненського телебачення: