НА АПАРАТНІЙ НАРАДІ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ПІДБИТО ПІДСУМКИ ПЕРШОГО ПІВРІЧЧЯ ПОТОЧНОГО РОКУ

Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду.

Основною темою розглядання та обговорення стало питання ефективного використання коштів комунальними установами, закладами та підприємствами, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи ОДА. З зазначеного питання комплексну та змістовну доповідь надав директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА Дмитро Радулов.

Розпорядженням голови ОДА від 13.01.2021 № 13/од-2021 з метою забезпечення ефективного використання коштів комунальним установам, закладам та підприємствам, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи ОДА, регламентовано перед оголошенням процедури закупівель узгоджувати із зазначеним Департаментом технічне завдання (специфікацію, тобто технічні та якісні характеристики), а також очікувану вартість закупівлі, з наданням відповідного обґрунтування. Методика, за якою Департаментом проведено профільне моніторингове дослідження, базується на положеннях постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 № 35 щодо проведення щокварталу моніторингу та оцінки ефективності діяльності голів обласних державних адміністрації.

Як зазначив Дмитро Радулов, протягом І-го півріччя 2021 р. до Департаменту від комунальних установ, закладів та підприємств надійшло на погодження 479 звернень загальною очікуваною вартістю майже 380,5 млн грн, при цьому переважна більшість з них – від організацій, координацію діяльності яких здійснюють: Департамент охорони здоров’я – 104 звернення на суму понад 190,0 млн грн (50%); Департамент соціальної та сімейної політики – 171 звернення на суму 73,15 млн грн (19%); Департамент освіти і науки – 120 звернень на суму 57,27 млн грн (15%). За структурою напрямків витрат ситуація характеризується так: закупівля продуктів харчування (18,6%), оплата комунальних послуг та енергоносіїв (14,4%), закупівля фармацевтичної продукції та медичного обладнання, послуг охорони, засобів для чищення та прання тощо.

Із зазначеного загального обсягу листів станом на даний час Департаментом економічної політики та стратегічного планування ОДА не були погоджені 19%, при чому протягом ІІ-го кварталу поточного року спостерігається тенденція до впорядкування ситуації: відсоток узгодження склав 22% у квітні, 40,6% протягом травня та 75,3% у червні. Основними підставами відмови у погодженні, зокрема, стало: відсутність розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі; недотримання належних термінів (надходження листів на погодження після оприлюднення оголошення про закупівлю); завищення очікуваної вартості закупівлі; безпідставне включення податку на додаткову вартість (ПДВ).

Дмитро Радулов зазначив, що основною причиною непогодження розрахунку очікуваної вартості закупівлі є значне перевищення середньоринкових цін по України та по регіону, що свідчить про відсутність у багатьох випадках аналізу ринку з боку Замовників (перш за все, сегменту продуктів харчування). В результаті наданих Департаментом відмов у погодженні через завищення очікуваною вартості знижено відповідні ціни за певним переліком товарів, що призвело до зменшення загальної суми укладених договорів на 2,4 млн грн. Виключення вартості ПДВ з ціни товарів, до яких її було безпідставно включено, призвело до зменшення загальної суми на 305,4 тис. грн.

Директор Департаменту Дмитро Радулов закцентував на переліку комунальних установ, закладів та підприємств, що мають найбільшу кількість порушень: КЗ «Балтська спеціальна школа», Балтський психоневрологічний будинок-інтернат, Великорибальський психоневрологічний будинок-інтернат, ДНЗ «Березівський професійний аграрний ліцей», ДНЗ «Білгород-Дністровський професійний будівельний ліцей», КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР, Мирнопільський геріатричний будинок-інтернат, Новосавицький психоневрологічний будинок інтернат, Одеський геріатричний будинок-інтернат, КНП «Одеська обласна клінічна лікарня», КНП «Одеська обласна психіатрична лікарня №2», КУ «Одеська філармонія», КНП «Одеський обласний госпіталь інвалідів та ветеранів війни», КНП «Одеський обласний онкологічний диспансер» ООР, КНП «Одеський обласний очний шпиталь», КНП «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф», КНП «Одеський обласний шкірно-венерологічний диспансер», КЗ «Троїцька спеціальна школа».

«З метою недопущення в подальшому негативної тенденції щодо зниження показників оцінки ефективності діяльності голів ОДА та підвищення прозорості проведення публічних закупівель вважаємо за доцільне структурним підрозділам та підприємствам, установам та організаціям, що належать до сфери їх управління, забезпечити, зокрема: своєчасне визначення потреби в товарах, роботах та послугах; що плануються до закупівлі; проведення комплексного аналізу ринку (з визначенням показників середніх споживчих цін) з використанням офіційних статистичних даних; недопущення поділу предметів закупівлі на частини; доведення найближчим часом показників погодження з Департаментом технічного завдання (специфікації) та розрахунку очікуваної вартості закупівель до 100%», – окремо наголосив Директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА, підсумовуючи доповідь.

За результатами апаратної наради голова ОДА Сергій Гриневецький в черговий раз закцентував увагу на необхідності забезпечення ефективного використання коштів, що є прямим обов’язком представників місцевої та державної влади на всіх рівнях, а також надав доручення своїм заступникам відпрацювати найближчим часом профільні питання з проблемними організаціями, що зазначив у своїй доповіді Дмитро Радулов.