За правилами ЄС. Голова Укравтодору представив трирічний план реформ дорожньої галузі

Дорожня галузь України, що активізувалася з початком реалізації Програми Президента «Велике будівництво», буде трансформуватися за європейським зразком – фундаментальні зміни у галузі втілюватимуться за принципами країн ЄС та на підставі успішних кейсів західних партнерів, тобто цей план покликаний впровадити найкращі європейські практики. Про це голова Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) Олександр Кубраков сказав, представляючи у ДП «ДерждорНДІ» вектор розвитку організації на період 2021–2023 років – повідомляється на офіційній сторінці установи у мережі Facebook.

«Усі управлінські рішення мають бути засновані на даних, data-based policies, за планами та стратегіями має стояти наука. Саме тому тільки за активним сприянням ДП «ДерждорНДІ» можливо втілити усі реформи, над якими ми зараз працюємо спільно з ЄБРР, іншими міжнародними партнерами, а також з Командою підтримки реформ при Укравтодорі», – сказав Олександр Кубраков.

Серед інституційних змін, які Укравтодор вже втілює для попередження корупційних ризиків, Олександр Кубраков виділив такі: введення Плану антикорупційних заходів в рамках проєкту з ЄБРР; переведення усієї документації в електронний формат; створення відкритих реєстрів асфальтобетонних заводів й калькулятору розрахунку кваліфікації підрядника, а також лібералізація ціноутворення (від етапу проєкту до звітування за виконані роботи).

АТ ДАК «Автомобільні дороги України» вже отримала Наглядову раду, розпочала співпрацю з платформою «Прозоро. Продажі». Одночасно важливою складовою реформування Укравтодору Олександр Кубраков назвав кардинальну зміну підходу до моніторингу та управління якістю доріг. Найближчими днями буде оголошено закупівлі, які вперше спрямовані на збір та аналіз інструментальних даних щодо стану доріг.

З 2022 року процес пріоритизації ремонтних і будівельних робіт стане повністю автоматизованим завдяки системі HDM-4, що застосовується у 134-х країнах і рекомендована Світовим банком та обома світовими дорожніми асоціаціями. Це потребуватиме не тільки перегляду системи контрактування підрядників, але й ціноутворення, арбітражу та інших системних речей. Окрім того, формуватиметься нормативна база для застосування WiM-технології (зважування під час руху) в проєктуванні інфраструктурних об’єктів. Також на найбільших дорожніх проєктах будуть використовуватися міжнародно визнані форми договорів, зокрема, FIDIC, NEC тощо.

Нагадаємо: минулого року Укравтодор в рамках Програми Президента «Велике будівництво» побудував та відремонтував 4 тисячі км доріг загальнодержавного значення. Як повідомив нещодавно координатор цієї Програми, заступник голови Офісу Президента Кирило Тимошенко, на 2021 рік планується збудувати й оновити 6500 км доріг та 245 штучних споруд, а до кінця 2023 року – відремонтувати всю мережу (понад 20 тисяч км) доріг загальнодержавного значення.