ДУНАЙСЬКИЙ ШЛЯХ В ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ
Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький взяв участь, в онлайн-форматі, в панельній дискусії «Дунайський шлях в Європейський Союз», яку організувало Міністерство розвитку громад та територій України.
Сергій Гриневецький зазначив, щоперший крок до Європейського Союзу Одещина зробила саме через Дунайський шлях ще у 1998 році, коли було утворено Єврорегіон «Нижній Дунай».
«В рамках нашої роботи в Єврорегіоні «Нижній Дунай» було започатковано підписання Угоди з керівництвом румунських повітів щодо регіональної ініціативи з будівництва поромної переправи «Орлівка (Україна) – Ісакча (Румунія), яка була спрямована до Урядів України та Румунії» – сказав голова Одеської ОДА.
Наступним кроком, за словами керівника Одеської області, у 2015 році стало підписання та ратифікація міжурядової угоди, згідно з якою було збудовано та у 2020 році відкрито важливий транспортний коридор півдня України: у селі Орлівка Ізмаїльського району Одеської області – з одного боку та у місті Ісакча Тульчинського повіту Республіки Румунія – з іншого, що напряму з’єднало Українське Придунав’я та країни південно-східної частини Європейського Союзу.
«Відкриття поромної переправи вже дало відчутний економічний поштовх для розвитку транспортної інфраструктури, логістики, туризму та рекреації. Свідоцтвом цього є підвищена увага до нашого регіону транспортних, логістичних компаній, а з моменту відкриття руху для легкового та пасажирського транспорту у лютому 2021року – ще й туристичних операторів» – продовжив Сергій Гриневецький.
На його думку, проєкт «Поромна переправа «Орлівка – Ісакча» це – лише фундамент для успішної співпраці між Одеською областю України та країнами Дунайського басейну ЄС. Адже, як відзначив голова Одеської обласної державної адміністрації, існує ще два стратегічно важливих регіональних транспортних проєкти, реалізація яких істотно вплине на економічний розвиток Одещини: введення швидкісного регіонального потягу на ділянці Одеса-Ізмаїл-Одеса у форматі регіонального експреса на базі існуючої залізничної колії та відновлення роботи міжнародного аеропорту «Ізмаїл».
«Щомісячне зростання вантажного та пасажирського перевезення на Поромній переправі «Орлівка – Ісакча» демонструє її затребуваність. Так у 2020 році транспортний потік складав 400 – 500 одиниць транспорту на місяць, а вже у 2021 році – більше 1000 одиниць за кожним з напрямків» – сказав Сергій Гриневецький.
У планах керівництва Одеської обласної державної адміністрації реалізація нових проєктів в різних галузях, зокрема проєкт розвитку туристичних та рекреаційних зон у громадах Ізмаїльського та Болградського районів, зокрема створення туристичних екомаршрутів у акваторії Придунайських озер та каналів. По-друге – проєкт Створення концепції та стратегії щодо реалізації екологічних проєктів у Придунайському регіоні, а саме: очищення озер та каналів; дамбування річки Дунай та прилеглих до неї каналів; створення та розбудова системи зрошення для сільськогосподарських потреб, а також системи очищення питної води; збір та утилізація сміття у Придунайському регіоні України. І ще один потужний проєкт направлений на розвиток економічного потенціалу регіону через експортування продукції аграрного та рибогосподарського сектору до країн Європейського Союзу завдяки найкоротшому транспортному коридору «Поромна переправа «Орлівка – Ісакча». З огляду на це, зазначив Сергій Гриневецький, керівництво Одеської області має на меті усіляко підтримувати вітчизняних та іноземних інвесторів для розвитку рибного господарства, сучасних тепличних та холодильних комплексів. І для реалізації вищезазначених проєктів громадами та інвесторами буде необхідна підтримка та допомога з боку країн – учасниць Дунайської стратегії ЄС.